Instyle Home Haziran 2010










Bahçede Paella...

Mevsime uygun menü planlayın
"Balık ve kabuklu deniz hayvanları hem lezzetli hem düşük kalorili oldukları için ideal mönü. Davetlerin temaları da hava şartları ile şekillenmeye başlar. Yazın sıcağını ve ana yemek Paella'nın ülkesi İspanya'yı çağrıştırdığı için kırmızı ve turuncu renkler kullandım masada. Rahat bir bahçe daveti olması ve birbirini uzun zamandır görmeyen dostlarımın kaynaşabilmeleri için açık büfe tercih ettim."
Fotoğraflar: Hasan Deniz

Masada şık detaylar sunun
"Samimi ve eğlenceli bir daveti ifade eden detaylar olmasına özen gösterdim. Örneğin, çiçekleri yemek takımının fincanlarına yerleştirdim, temayı vurgulaması için ufak Sinop balıkçı tekneleri dizdim. Oturmalı düzenli bir sofrada bu tekneleri isim kartı olarak kullanırdım. Açık büfe ve kısmen ayakta bir davet olduğu için sofrada kullandığım malzemelerin bahçede uygun lmasına özen gösterdim. Bu yüzden kalın bardaklar, ahşap ve bakır eşyalar kullandım," diyor Tapan.

'Earthquake' Hazırlayın
"Dostlarınıza gerçekten unutamayacakları bir kokteyl tattırmak isterseniz, Toulouse - Lautrec'e atfedilmiş Earthquake' deneyebilirsiniz. 3 ölçü Ansinthe+3 ölçü konyağı bol buz ile shaker'da çalkalayıp servis edin."

Liste Yapın
"Bahçe daveti mönüleri için önemli kriterlerden biri, biraz soğusa da lezzetlerinden kaybetmeyecek yemek seçimleri yapmak. Sunduğunuz yiyecek ve içeceklerin servisi ile tüm yemeklerin sofrada olduğunu mutlaka kontrol edin. Bir liste hazırlayıp üzerinden geçmek pratik olacaktır. Buz ve peçete bolca gerekecek malzemelerden, unutmayın."

* Instyle Home, Haziran 2010

0 yorum: